tirsdag den 24. august 2010

Kontrastfyldt hood...

Jeg er smuttet hjemmefra i den ferie der ligesom ingen ende vil tage.

Passer 2 smukke norske skovkatte, begge snehvide og pylrede og indekatte hvilket jeg egentligt er absolut imod (at de er indekatte altså).

Jeg bor i deres menneskers 3 værelses Vesterbro lejlighed - og selvom Vesterbro vist skulle være blevet ganske mondæn på det seneste, gælder dette ikke for lige det her hjørne af kvarteret.

Jeg behøver ikke se TV.

Jeg kan sidde i vinduet og iagttage gadens liv. Skråt overfor ligger mændenes hjem og jeg siger jer, der er liv og glade dage udenfor det sted i omtrent døgndrift.

På mit trappetrin sidder en negerpusher og glor tungt på de forbipasserende og på hjørnet har et par asiatiske veninder taget ophold i pauserne mellem hotelbesøgene. De er ikke til at tage fejl af nogen af dem.

Men jeg kan nu godt lide det. Kan godt lide det upolerede og lidt rå frem for eksempelvis Øasterbro hvor jeg selv bor og hvor der meget gerne snart måtte springe en bette bombe eller udbryde en smule beboerkrig så vi ku' få lidt gang i kludene og tankerne igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar